Omtale i nettmagasin

Her er et utrag fra nettmagasinet Innodesign der Bedriftsbasen.no omtales:

«De færreste nettkatalogene holder det de lover, noe som gjør det vanskelig å velge rett. Enkelte kataloger på nett virker faktisk også mot sin hensikt. Dette er kataloger som «stjeler» din rangering i søkmotorene, enten på ditt eget firmanavn eller på søkeord i din bransje. Disse finner du som regel ved å google firmanavnet ditt.

Det finnes lekevel et knippe kataloger på nett det vanligvis lønner seg å registrere seg i. Gule sider og Kvasir er de mest åpenbare valgene og gir som regel god effekt i de fleste bransjer. Begge disse katalogene har rimelige alternativer som er verdt å vurdere for de fleste bedrifter. Men mange nettkataloger tar seg mer enn godt betalt for å profilere bedriften din, og de fleste gir faktisk ikke nettsiden din en direkte link engang. Men også her er det noen få unntak, f.eks. nettsiden Bedriftsbasen.no som tilbyr søkemotorvennlige oppføringer for 6.000,- i året.

Den største fordelen med søkemotorvennlige linker er at din egen side kommer opp i søkmotorene – ikke selve katalogsiden eller en nettside med oversikt over alle dine konkurrenter.»

Les hele artikkelen på Innodesign.no.